Welkom bij

Wereldwinkel Nijkerk

Geproefd: bananenbloesem van Fairtrade Original. Ook bij ons verkrijgbaar

Wat is het?

Bananenbloesem in blik bestaat uit het hart van de paarse bloem die onderaan een bananentros groeit. Het is ingeblikt samen met water, zout en wat citroenzuur. Bananenbloesem van het merk Fairtrade Original is verkrijgbaar bij de wereldwinkel voor € 3,29 per 500 gram (€6,58 per kilo). Het uitlekgewicht is 280 gram.  Fairtrade Original beschrijft bananenbloesem als een goed alternatief voor vis omdat de bite erop zou lijken. Ingeblikte banenbloesem van andere merken is ook online of bij Aziatische winkels verkrijgbaar.

Hoe gebruik je het?

Je kunt de bananenbloesem stomen of koken. Het neemt goed smaken op, dus het is heel geschikt om te marineren. Op de website van Fairtrade Original staan een aantal recepten zoals: visvrije makreelsalade, vegan viskoekjes en gele curry met bananenbloesem. Wij probeerden de bananenbloesem in een curry en als vega vissticks.

Bananen bloem